Shades of gray

Hur länge är det jag varit här? Jo, just det, detta blir andra dagen! Jag måste bara säga att skillnaden är enorm, mellan detta gröna kort-läger och vanliga traditionella läger. De kan liksom förstå sakerna man säger till dem, och alla kan t.o.m. sadla och tränsa sina hästar själva. Det är himmelriket! Däremot är det mindre roligt med vädret. Jag kan liksom höra morsans ord i mitt huvud: "Det kommer att bli jättefint väder nu..". Så mycket för det! Anders hade sagt att det var Nivå 1 varning med regnet. Jo, jag undrade också vad som menades med det, men det är helt enkelt att det kan komma så mycket regn att det blir översvämning, främst i källare. Jag fick cykla runt och plocka ner lappar ifrån dagens skattjakt, men jag lyckades komma iväg när det inte regnade alltför mycket. Tommies stämma i öronen gjorde det dock lite trevligare! Det känns bara som att regnet lyckas pricka in mina rocklösa-veckor! Jag har en rumskamrat att ta hänsyn till, så nu ska jag sova...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0