Day one

Jag vet inte vad jag ska göra, vad jag ska ta mig till.
Allt jag vill. Ja, allt jag vill är att känna!
Fast det spelar ingen roll, det gör detsamma.
Det är inget som ska få ta min tid.



Nu är jag på Rocklösa, ridlägret jag ska jobba på under de två närmsta veckorna. De andra är på uteritt, men jag kunde stanna hemma, vilket jag finner ytterst skönt, eftersom jag, förutom att jag ogillar regn, är väldigt trött. Vi åkte ju hem från Gotland inatt vid ett-tiden, och var hemma i Rönninge runt fem. Inte så mycket sömn vill säga! Hur som helst, verkar det som ett trevligt gäng. En stor lättnad, eftersom jag innan varje läger har lite rädsla för att det ska komma en sådan här konstig människa, man har fått hört talas om varit här. Än så länge har jag sluppit dessa! Nu menar jag inte de som varje gång känner obehag innan de ska hämta hästar eller rida, och därför fejkar huvudvärk, magvärk eller ja, vad som helst. Nej, sådan människor har jag träffat på! Jag menar de allra värsta som får raseriutbrott, eller beter sig som om de har någon psykisk störning. Det har varit en här, som slängt ut myggnät, täcken och andra saker från fönstret, för att sedan gå in på toaletten och kleta ner den med bajs. Jo, sådana är jag glad att jag sluppit! Nu ska jag ta och vila litegrand medan jag väntar på de andra, sedan är det kvällsfika och säng. Får se hur mycket tid och ork jag kommer ha till uppdatering här, men jag ska försöka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0