Sailing away

Sitter här nu på Gotland. Klockan är 05.17, och vi väntar på att få komma in i vårat boende här. Vi måste väl vänta till sjutiden. Mamma och Nettan sitter i bilen och sover, medan jag sitter vid bordet till ett gatukök och skriver. Eller ah, satt! Mamma vaknade och vinkade in mig också. Även Niklas hade satt sig i bilen. Innan det tog han och jag en promenad längst kusten och in i Visby. Det är fint här, och påminner lite om Tallinn. Framför allt påminde deras stora torg ytterst mycket om det i Tallinn. Båtresan från Nynäshamn och hit tog oss tre timmar. Inte alltför jobbigt, eller tråkigt. Jag antar väl att jag är en sådan människa som bara kan sitta och inte göra någonting. I alla fall om jag har musik, och eventuellt en bok. Toalett är förvisso något jag uppskattar också! Jag ser det som något positivt. Gud, vad jag är inne på det här med positivt och negativt just nu. Jag vet inte riktigt om jag gillar att uttrycka mig med de orden. Jag menar, det är två motsvarigheter. Antingen det, eller det andra, det finns inget direkt ord som står där emellan. Om inte neutralt förstås! Man kanske brukar säga så. Det är intressant det där med ord. Uppenbarligen finns det extremt många, och det finns så många ord som betyder detsamma, eller tvärtom att ett ord betyder flera saker. När ska man använda vilket ord, vad passar bäst in för att beskriva den här situationen, eller med vilket ord kan jag bäst uttrycka hur jag känner mig just nu? I nuläget hade jag valt ordet "förväntansfull", om jag bara fick välja ett ord för att beskriva hur jag känner mig. Varför? Jo, för att jag faktiskt aldrig varit på Gotland, och för att jag redan hunnit se att staden är fin och mysig. Det ska bli roligt att se hur stränderna ser ut. Jag gillar sol, och vädret ska vara strålande nu de närmsta veckorna! Eller så är det i alla fall sagt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0