Tre små tjejer och en varm sommardag..

Åh, gud jag tror jag dör! Mina fötter värker som bara den, hur jobbigt kan det egentligen vara att shoppa?

Jag, E! och Julia drog oss iväg runt 12 till stan och sprang runt lite smått letandes efter kläder. Jag hittade en somrig kjol och en klänning, kände att det är bra att ha i Barcelona! Vi kollade även lite smått på balklänningar. Jag hittade en som jag blev fullkomligt kär i, men den kostade typ 2000:-, så det var bara att stryka den.

Nu ska jag göra klart min evolutionsuppsats, och sedan börja på musikhistorian. Bra jobbat Simone, att skjuta upp allt till in i det sista! Fast på tal om musik. Att vara musikintresserad, betyder att man ska vara bra på musik. Man ska kunna allt det senaste och ha koll på sådant som sofistikerade och kulturella människor skulle lyssna på, men är det någon som tänkt på att man kanske bara är intresserad av musik, för att man gillar att lyssna på den, och att det helt enkelt är en del av ens liv? Jag gillar musik. Nej, förresten jag älskar musik, men jag lyssnar inte på det senaste, jag lyssnar på sådant jag själv tycker är bra. Har jag dålig musiksmak för det? Nej, jag har bara inte samma musiksmak som majoriteten. Jag tycker helt enkelt det är fel att säga att någon som är kunnig inom musik, är musikintresserad. Intresset kan finnas annars också, bara att kunskapen inte finns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0