Impala Sportcenter

Idag hade vi som sagt ledigt från skolan. Detta resulterade i att jag gick upp runt halv 12, åt frukost och sedan begav mig med många andra internatelever till Impala Sportcenter. Jag, Kicki, Louise, André, Tobbe, Anja och Jenny valde att spela squash och eftersom de flesta av oss var nybörjare använde vi oss endast av två banor och turades om med att spela (två på varje bana åt gången).
   Tobbe lärde mig och Kicki reglerna, medan Louise lärde Anja, André och Jenny. Det var verkligen jätteroligt att spela squash och rejält bra träning (även fast jag kanske inte kände mig som värsta proffset). Min vänsterarm är helt slut!


André     

Det är verkligen jättebilligt att sporta här i Kenya. Det kostade oss endast 17 SEK vardera att spela i 60 minuter (egentligen 45, vi råkade köra över men slapp betala för det) och då ingick banor och hyrning av racket samt bollar.
   Att gymma kostar ca 30 SEK och det var ett hyfsat fräscht gym (enligt de som var där).




Tennisbanor, basketplan, badmintonplan samt volleybollplan finns på skolan, så om man får ihop ett gäng kan man spela något av det gratis. Racket samt bollar finns att låna av skolan.
   Idag spelade jag tennis för andra gången här, men efter att ha spelat squash blev det verkligen annorlunda. Det gick inte alls särskilt bra helt enkelt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0