social classes

Idag var jag på informationsmöte för Kenyaresan. Jag, syster och moder åkte in. Vi hade svårt att hitta hem till familjen Richter (där mötet hölls), men tillslut kom vi dit! De hade ett jättestort hus på djurgården, så man kände ju att man inte riktigt tillhör samma samhällsklass som dem. Något jag även tyckte var roligt var att de precis som Richie Rich (om ni nu vet om den filmen) hade en liten dollar-hund (nej, han hette inte dollar eller hade dollarmärken på sig, men var ganska lik).
   Hursomhelst var det i alla fall trevligt folk! Endast två fler elever som båda skulle gå naturvetenskap (precis som mig) kom, men det var i alla fall roligt att se hurdan de var (även de tillhör en annan samhällsklass, men de verkar vara trevliga).

Idag fick jag även tillbaka min dator och kamera. Snacka om att jag var överlycklig när jag fick veta (var rädd att jag inte skulle hinna få dem innan jag åker till Kenya). Efter det träffade jag sedan Raqqi igen, vilket var oerhört trevligt och efterlängtat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0