Being active

Igår började skolan mer på riktigt, eller nja kanske inte. På schemat stod det svenska, matte och engelska, men det blev mest information. Dessutom höll vi bara på fram till lunchtid.

Efter lunchen åkte vi sedan på en rundtur i Nairobi, där vi fick se lite mer än bara skolområdet, vilket var väldigt roligt!

     

När vi sedan kommit hem satte vi oss med varsin dator (eller brevskrivning) vid poolen och bara tog det lugnt.

Anja, Louise, Jenny



Idag körde vi igång klockan halv nio med Kemi. Ja, det var vad vi trodde, men det gällde bara dem som skulle läsa Kemi A. Jag fick därför en timme att fördriva, och till skillnad från de andra som också skulle läsa Kemi B i klassen kände jag inte för att vara aktiv så tidig på morgonen, så jag lyssnade på musik och kollade på när andra körde tennis.



När timmen sedan flutit förbi hade vi mentorstid då vi fick våra scheman och lite svar på frågor. Mitt schema är väl kanske inte det allra bästa, men jag klagar inte. Kommer läsa Kemi B- samt hela Svenska B-kursen detta år, vilket gör att jag får mindre på schemat nästa år (däremot får jag läsa hälsopedagogik då istället).




På eftermiddagen solade vi ett tag vid poolen och strax efter halv 5 begav vi oss till Impala Sportcenter där vi gick på ett aerobicspass. Jag kan säga att jag absolut inte har någon taktkänsla och verkligen ingen kondition så det gick väl mindre bra. Tänk då att vi bara höll på i en halvtimme och med den så kallade "beginners class". Jag är ganska så säker på att mina kompisar hemma i Sverige skrattar åt detta, eftersom de vet att jag aldrig skulle gå på ett aerobicspass där. Ja, vad kan man säga, jag föll för grupptrycket, men det händer nog inte igen!
   Nu har jag i alla fall testat på det!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahaha ser man på lite otränad minsann! xD tja, ditt schema suger balle! nu har jag iaf NÅT jag kan skryta med xD fast jag mår inte bättre... men rida då? ska du inte rida istället?

2009-08-27 @ 21:55:51
Postat av: raqqi

hahaha ser man på lite otränad minsann! xD tja, ditt schema suger balle! nu har jag iaf NÅT jag kan skryta med xD fast jag mår inte bättre... men rida då? ska du inte rida istället?

2009-08-27 @ 21:56:07
Postat av: Simone

hahaha, men det är ju inte såå bra.. Yees, jag ska rida! :D

2009-08-28 @ 13:26:30
Postat av: Petter

"Kommer läsa Kemi B- samt hela Svenska B-kursen detta år, vilket gör att jag får mindre på schemat nästa år"



Kommer du gå därnere i trean också? :O Eller menar du nästa termin? :P

2009-08-30 @ 02:30:33
Postat av: Simone

neej, jag menar som jag skrev att jag får mindre nästa år.. i HGY!

2009-08-30 @ 18:36:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0