Karibu Kenya!

Nu drygt 50 minuter innan landningen på Jomo Kenyatta airport i Nairobi känner jag att jag måste få ned några ord om denna resa, främst för att jag är rädd att glömma bort allt när jag väl är framme.



Jag mötte upp Kristine -min nuvarande reskamrat och kommande skolkamrat, på Arlanda. Med nöd och näppe fick jag med mig allt baggage, men det var verkligen på gränsen.
   Väl igenom säkerhetskontrollen kände jag att jag kunde pusta ut, allt kom ju med!

Drygt 2 timmar efter avresan från Arlanda landade vi på Schipol airport i Amsterdam. Eftersom vi hade ca 3 ½ timmar att spendera där tog vi det rejält lungt. Kristine köpte sig den rosa versionen av DKNY-äpplena (som vi numera vet heter Fresh Blossom), innan vi begav oss till gaten för att se så att allting stod rätt till.
   Vi drev omkring ett tag på flygplatsen, åt pizza och kollade i affärer. När det väl var dags att boarda märkte vi att man behövde gå igenom en ny säkerhetskontroll. Nu kanske jag var naiv som trodde att det räckte med den på Arlanda, men jag blir så stressad av dem!
   Denna gång tog de in min cabinväska för att skicka den med de andra väskorna - ja, det är i alla fall vad de sade och jag hoppas verkligen att jag kommer få tillbaka den i Kenya (och slipper krångla och betala något extra).

     

Nu är vi alldeles strax i Kenya - mitt nya hem! Ja, i alla fall för de kommande 10 månaderna. Just nu känns det så himla overkligt, men förhoppningsvis ändras det ganska snart!

     

Både jag och alla mina väskor kom fram väl behållna. Jag har nu hunnit installera mig i mitt rum och få det mesta uppackat. Vi fick även åka på en guidad tur (fler bilder kommer, internet är segt)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej gumman! härligt att veta att du är i Kenya, eller, härligt är det inte, men jag är glad att du kom hel och oskadd. Redan nu saknar jag dig och tanken att jag ska börja skolan utan dig gör mig ledsen. Ett helt år, fy fan, det är för mycke!!

Jag ska vänta tålamodigt tills du kommer tillbaka :)

Du MÅSTE berätta ännu mera om allt och göra massa foto är sjukt nyfiken :P

Ha det bra KRAMIS!!!

/Raqqi

2009-08-23 @ 20:05:11
Postat av: Denise

Åh. Jag vill också!

2009-08-23 @ 22:45:24
Postat av: Anonym

Phuuuu...skönt att veta att du OCH alla väskor är på plats ;-D

puss...

2009-08-23 @ 23:22:36
Postat av: sofia

Åh, va kul att höra av dig och att allt e bra hittills. Men d verkar fett bra!!<3

2009-08-24 @ 20:57:41
Postat av: Simone

Det är fetnaajs! :) puss pårej Raqqi! :)

2009-08-24 @ 21:00:08
Postat av: Petter

Gah, pizza! :O Och vi väntar med spänning på fler bilder på skolan och små afrikaner :D



Åkte ni bizniz-class eller? Fjärrkontroll ingick inte på min 12-timmarsflygning i världens oskönaste stol och tråkigaste flygplan till Sydafrika :(

2009-08-24 @ 23:14:07
Postat av: Simone

det var aasnaajs! asså totally awsumegött! :D kunde välja mellan massa filmer o series o spela spel o grejer.. Nee, economic vare! :O

2009-08-25 @ 00:26:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0