Out on a limb

Eftersom det visat sig att man har fri tillgång till internet här sålänge man har egen dator, vilket jag har då jag var tvungen att skriva det allra sista av medicin-provet på arlanda (inte för att det blev särskilt bra, men i alla fall något bättre än innan), har jag tänkt att en uppdatering här vore på sin plats.

I torsdags förmiddag anlände vi på flygplatsen i Natal efter en resa på ca 13 h. Den var något skakig, men sova lyckades jag i alla fall göra (turligt var väl det, för tänk hur lång den skulle kännas annars). Hur som helst åkte vi sedan buss till hotellet och spenderade delvis dagen med att bryta upp moders väska (vi fick tillkalla hjälp, och när den väl kom gick det ganska snabbt) då hon lyckades låsa den utan att ha tillgång till den kod som krävdes för att öppna den igen, och delvis med att undersöka stället vi hamnat på. Ponta Negra, beläget vid kusten och känt för sina fina stränder. Det är dock inte många som pratar engelska här, men vi har väl klarat oss hyfsat bra ändå.

Nu orkar jag inte gå in direkt på vad vi gjort varenda dag, men lite kort sagt har vi ätit, varit på marknad, solat, badat och ätit lite mer. Till sängs har vi gått ganska tidigt, runt 10 på kvällen, men då ska man tänka på att det är minus 4 h jämfört med kalla Sverige. En del läxläsning har det väl också blivit, även fast den har varit kortare än den borde.

Idag åkte vi buggy ute på sanddynor och det gick allt undan. Man skulle kunna jämföra det med berg- och dahlbanan, fast med en riktig bil. Vissa stunder var det lite smått läskigt, då man körde nära djupa fall. Motorstopp lyckades vi också få, men tillslut fick man igång bilen igen så att vi kunde åka vidare. Det var hur som helst ett äventyr jag inte skulle vilja missa. Efteråt åkte vi direkt till en salong och gjorde brasiliansk vaxning. Det var inte så hemskt farligt, men smärtfritt kan jag ju inte påstå att det var. Det var i alla fall betydligt billigare än i Sverige, med 124 kr/person och då även vaxning av armhålan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0