Going out

Idag efter skolan slutat åkte jag och ett gäng till Adams Arcade, ett av det köpcenter som finns här. Men målet var inte köpcentret, utan den omnämnda marknaden Toy Market som ligger strax bakom. På med prutarskallen och in i havet av kläder, skor, filmer, väskor. Ja, det mesta fanns!

Jag köpte mig själv två kjolar (varav en som jag hade tänkt använda mer som klänning, men det återstår att se), en tjocktröja, en hatt samt en mössa. Allt detta gick på under 200 svenska kronor, så det var lugnt värt det!
   Något jag tyckte var tråkigt var att där mest fanns västerländska kläder och inte alls särskilt mycket afrikanskt, men det kommer nog! (även bilder på det jag inhandlat lär komma inom snar framtid)

På eftermiddagen var det sedan gästföreläsning med temat "kulturskillnader" eller något i den stilen. Visst var det intressant, men lite väl långdraget och upprepande. De hade kanske hoppats få in oss lite mer i diskussion, men jag vet inte.

Nu över till kvällen, som faktiskt var vår första utekväll. Även fast den var tidig, vi åkte härifrån klockan 18.30, var det roligt. Det var trots allt restaurangbesök, och man kan inte äta alltför sent! Fast det blev lite mer än så. De flesta beställde in vin till maten, medan jag satt där med min cola. Mycket godare trots allt, så jag ska inte klaga!
   Det visade sig senare att ägaren till den libanesiska restaurang vi hamnat på var en norsk. Han var oerhört trevlig och bjöd sex av oss på drinkar, vilket vi naturligtvis inte klagade på! I övrigt var det en ganska lugn kväll för mig, men andra röjde på lite mer. Kortfattat var det en trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0