Kenya is what to blame!

Skolan har dragit igång på riktigt igen. Har vi verkligen haft lov? Känns så avlägset, som om det aldrig fanns där. Hur som helst är det nationellt prov i matte imorgon. Känns inte som att det kommer gå så bra, men vi får väl hoppas. Det är vad jag tänkte göra i alla fall! Innan det ska vi kolla på solförmörkelsen. Total solförmörkelse kommer det att bli här i Nairobi, vilket kommer vara en häftig upplevelse att se!

I övrigt har mestadels av veckan spenderats med Rebecca. Vi har skiftat mellan pluggandet och Bones-kollande. Mer Bones förstås, eftersom det är så mycket roligare. Idag blir det nog tvärtom! Dessutom har jag varit hos doktorn och fått antibiotika utskrivet. Något som skrivs ut vad felet än är här i Kenya känns det som. Jag förstår nu hur antibiotika-resistans kom till, vi har Kenya att skylla! Fast eftersom det var bakteriell gastroenterit var jag tvungen att äta antibiotika och kommer göra det i 5 dagar. Nåja, kanske kan öka i vikt igen, vilket känns nödvändigt då jag räknade ut att jag tappat 5 kg det senaste året. Inte bra!

Nej, nu blir det tillbaks till svenska-pluggandet. Språkhistoria står på schemat och arbetsmaterial till en fjärdeklass måste vara klart till på torsdag! Hur gör man något man själv tycker är otroligt tråkigt, roligt? Svår uppgift måste jag säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0