Another perfect day

Jag måste börja med att säga att mitt liv återigen känns positivt. Jag mår bra psykiskt, och även hyfsat bra fysiskt! Det, å andra sidan, påverkar min skrivning. Jag har inte längre någon direkt aning om vad jag ska skriva, när jag bestämt mig för att uppdatera min blogg, men det här med positivt och negativt, får mig att tänka på två frågor man blir ställd vid början av ridlägervistelser på Rocklösa. De lyder: "Vad är du bra på?" samt "Vad skulle du behöva träna mer på?". De flesta har väldigt stora problem med att skriva det positiva, antagligen på grund av rädsla för att motbevisa sig själva. Det negativa däremot (eller ah, det man behöver träna mer på), raddas upp flera saker av. Jag upplevde det i alla fall så, och vet att även många andra gjorde det. Oftast när man har en positiv inställning gentemot sig själv, blir man kallad skrytsam eller något annat fult ord. Visserligen hör det ju samman med hur man uttrycker sig själv, men visst ska man väl få kunna säga att man gillar sin personlighet och sitt utseénde om man gör det? På samma sätt ska man ju ha rätt till att uttrycka vad man inte gillar med sig själv, men jag känner att det är vanligare hos folk. Är det så att mänskligheten är mer negativa, eller är det mer acceptabelt att vara överdrivet negativ än positiv?



Idag var dåra jag, Davy och Niklas ute och red. 3 timmars tur blev det och att ritten blev så lång, berodde på att vi hade bestämt oss för att rida till vattnet, som vi inte hade en blekaste aning om vart det låg. Vi försökte hålla oss till vägbeskrivning i början, men när den inte stämde in med verkligheten, gav vi upp den. Vi fick helt enkelt pröva oss fram. Vi kunde i alla fall röra oss i tre gångarter, trots att Niklas är näst intill nybörjare. Jag och Davy red barbacka i shorts, så det blev lite sådär lagom svettigt vid våra ben av den värmande solen. Hur som helst, kunde vi tillslut hitta vattnet, inte riktigt där vi hade tänkt oss, men vad gör då det? Vi kom fram, och vi kom tillbaka, trötta och törstiga med ont i rygg och rumpa. Inte alltför mysigt på slutet alltså, men överlag var det bra!

Kommentarer
Postat av: Davy

haha, de där gjorde vi bra x) men, vi kom fram å de betydde väl mest? :)

2008-07-29 @ 23:07:20
Postat av: Simone

Jo, exakt! Det betyder väl i princip allt! :O x]

2008-07-30 @ 17:06:37
URL: http://bestillmyheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0