All in the family

Plötsligt kom det tillbaks till min hjärna. Samtalet, som i princip varje ungdom bara väntar på. Samtalet om sex. Det var med mamma, pappa har redan haft det. Det var kort, men det kom! Centrerat var det också, vilket gjorde det lite pinsamt. Liksom sex i största allmänhet är okej att prata om, men detta blev faktiskt lite pinsamt!


Hur som helst. Idag var vi som jag sa och kollade in raukar. Det blev inte så mycket strand, utan i stället besökte vi Lummelundagrottorna också. Jag och Niklas vill säga, mamma och Nettan gick till stranden i stället. Det var fint, och väldigt intressant. Rolig guide fick vi också, charmig och söt! Nej, jag gillar kultur, och att upptäcka saker. Visserligen föredrar jag att göra det på egen hand, utan guide, men det fungerade lika bra detta! Vi åt lite sallad till lunch också, sedan åkte vi hem. Jag lekte datornörd och Niklas sov, medan morsan och Nettan drog i sig lite drinkar samt snackade. Efter det var det in till Visby och äta. Vi åt på munkarkällaren, ett ytterst mysigt matställe, med väldigt god mat. Det som gjorde det lite charmigare var att det fanns som olika avdelningar, med olika sorters musik. Vi åt i vinylhörnan, vilket ingen av oss hade något emot. Jag vet inte riktigt, men det är väl inte min sak att bara sitta och prata. Inte när någon familjemedlem är med i alla fall! Nu är i alla fall jag och Niklas hemma. Morsan och Nettan är kvar ute, och har lite roligt för sig själva. Det behöver de nog!

Kommentarer
Postat av: Linnéa

"Det värsta som kan hända ÄR inte att du blir gravid, det värsta är om du får någon sjukdom som kommer följa dig i resten av livet"



Citerat ur mammas sex samtal med mig för 3 år sen. Sen kom ett prick likadant ti9ll för ett år sen. Så man vet att det gick in i huvudet på mig.

2008-07-31 @ 10:53:22
URL: http://sympatiskt.blogg.se/
Postat av: Simone

haha, mjoo..Det är bra iaf! ^^ min mamma fråga om vi inte skulle ta och skaffa mig p-piller, och fråga så att jag skyddade mig.. x]

2008-07-31 @ 19:44:02
URL: http://bestillmyheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0