The domino heart

Det brukar kallas ödet när något som kan tyckas förutbestämt händer. Fast vem vore det då som bestämt detta? Betyder detta att alla som tror på ödet, även tror på högre krafter av något slag? Det tåls att tänka på, även fast det är oväsentligt. Själv tror jag att allt som händer gör det av en slump. Det finns inte saker som är menat att ske, men de gör det i alla fall. Varför vet jag inte, men det är väl ett av livets gåtor precis som så mycket annat. Ingen kan någonsin veta, ingenting. Man kan bara tro, och då menar jag inte på ett religiöst sätt, utan att världen kanske bara är en illusion och att man som människa ser exakt vad man vill se, medan andra ser något helt annat. Så verkar det också vara på många människor, även fast man kanske har samma syn på färger och det yttre. Det är i alla fall så jag tänker, det är vad jag tror och tvingar ingen att ha samma tankar som mig. Även jag själv sitter just nu och har en debatt mellan mig själv och min hjärna. Som sagt, jag vet inte.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det ballar ur :O

2009-03-28 @ 21:20:37
Postat av: Simone

jasså?

2009-03-29 @ 03:28:32
URL: http://bestillmyheart.blogg.se/
Postat av: Petter

Det finns ingen slump, allt som händer är resultat av människors val och naturlagarna. Att vara tyst och att inte göra någonting är också ett val som får följder, jag tror inte på ödet, slumpen eller högre makter även om inte allt som finns går att förklara än. :)

2009-04-26 @ 02:29:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0