Nostalgia

Jag läste nyss Lilles blogg och liksom fylldes med nostalgi och saknad. Det är helt ofattbart hur mycket jag börjat sakna människor just nu, antagligen i samband med högtiden som nyss passerat. Bilden av ett snötäckt Stockholm är för mig så långt borta. Tänk er att den vardag ni idag lever är helt annorlunda från den jag lever i.



Julen tillbringades i Tanzania med moder och syster. Det var roligt att se dem igen, men liksom konstigt på samma sätt. Här har jag levt mitt nya liv och sedan helt plötsligt kommer delar av det gamla ned och påminner mig om det som varit - På gott och ont! Jag tänker inte gå in så mycket på hur lovet spenderades, eftersom det inte var vad som var meningen med detta inlägg. Tanken var att få skriva av sig lite och få påminna er hemma i Sverige att jag inte glömt bort er!

Nu börjar dagens första lektion. Skolan startade igår, och allvaret är igång igen. Förutom det nationella prov i matte som ligger framför mig känns det väl inte så mycket. På ett sätt, även fast jag inte kommer säga detta sedan, känns det skönt att komma in i lite rutiner igen. Förhoppningsvis blir jag även bättre på att blogga igen, men det återstår att se.


Kommentarer
Postat av: Anonym

HEJ! Tusen tack för fina presenter som var noga utvalda... Barnen blev glada, vi kollade även på fotona från Denise och Maries resa, när de såg dig sa dom, Simone, hon är långt borta! Hörde av dem att du trivs bra å att du har det bra. Nu är det på rätt sida av året som du kommer hem, inte långt kvar nu : ) Vi längtar efter dig. Sköt om dig. kramar. Alla hälsar!

2010-01-12 @ 20:06:18
Postat av: Pillan

...det förra inlägget var också från mig men det hade du nog räknat ut ; )

2010-01-12 @ 20:07:45
Postat av: Simone

åh, bra att de blev glada.. saknar er massor! <3

2010-01-14 @ 09:04:15
URL: http://bestillmyheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0